Există precizări referitoare la numărul de indicatori-cheie de performanță financiari și nefinanciari (ICP) ce urmeaza a fi selectați și negociați pentru administratorii neexecutivi și administratorii executivi/directori, din rândul indicatorilor cuprinși în anexa la Ordinul nr. 651/2024 publicat în Monitorul Oficial Partea I, nr.187 din 4 martie 2025?
Prin Ordinul nr. 651/2024 publicat în Monitorul Oficial Partea I, nr.187 din 4 martie 2025, AMEPIP a decis pentru fiecare entitate în parte nivelul minim al indicatorilor financiari si nefinanciari, indicatori din rândul cărora autoritățile publice tutelare vor selecta ICP. Valorile ICP selectați trebuie să contribuie la îmbunătățirea performanței întreprinderii publice, să respecte cel puțin nivelul minim stabilit de AMEPIP, să acopere cele cinci categorii de indicatori de performanță financiară conform art. 4^7 alin. (2)[1] din OUG nr. 109/2011 și ponderile pentru categoriile de ICP așa cum este prevăzut la art. 2 pct. 19[2] din actul normativ menționat. În același timp, trebuie avute în vedere și prevederile art. 38 alin. (2) din același act normativ, potrivit căruia, ICP selectați pentru directori trebuie sa fie diferiți de cei selectați pentru administratorii neexecutivi.
[1] Art. 4^7 alin. (2): ″Categoriile de indicatori de performanță financiari obligatorii și aplicabili tuturor întreprinderilor publice sunt următoarele:
- a) politica de investiţii;
- b) finanţarea;
- c) operaţiuni;
- d) rentabilitatea;
- e) rata de distribuţie a profitului sub formă de dividende″.
[2] Art. 2 pct.19: „indicatori-cheie de performanţă - ICP - indicatori de performanţă obligatorii, prevăzuţi în anexa la contractul de mandat; pentru o abordare echilibrată a evaluării performanţei şi a componentei variabile, ponderile ICP, care, însumate, reprezintă o cotă procentuală de 100%, se stabilesc conform modelului de mai jos: 20/10/2025 - punctul a fost modificat prin Lege 158/2025
- 50-75% ICP financiari;
- 25-50% ICP nefinanciari - operaţionali, specifici întreprinderii publice, inclusiv indicatori prin care se măsoară gradul de atingere al obiectivelor de politică publică şi economică ale Guvernului, obiectivelor politicii europene cu incidenţă în domeniul de activitate al întreprinderii publice, obiectivele sectoriale ale autorităţii publice tutelare;”
Cine este persoana responsabilă cu încărcarea indicatorilor de performanță în Tabloul de bord?
Procesul de transmitere a informațiilor privind indicatorii financiari și nefinanciari se realizează de către persoana desemnată de fiecare întreprindere publică, prin autentificare pe baza contului de email înrolat în baza de date a aplicației, prin încărcarea datelor și certificarea acestora cu o semnătura electronică calificată. Menționăm că aplicația generează un link de acces, unic fiecărei sesiuni de utilizare, care va fi transmis pe adresa de e-mail a persoanei desemnate.
În ce condiții poate solicita o întreprindere publică revizuirea nivelului minim al ICP stabilit prin Ordinul nr. 651/24.12.2024?
Având în vedere dispozițiile art. 3 din Ordinul nr. 651/2024 al președintelui AMEPIP privind stabilirea nivelului minim al indicatorilor de performanță la întreprinderile publice, care prevede că "În cazul în care autoritatea publică tutelară identifică, la nivelul unei întreprinderi publice, situații speciale potrivit cărora întreprinderea publică nu poate realiza nivelul minim prevăzut în anexă, poate solicita AMEPIP revizuirea nivelului minim al indicatorilor-cheie de performanță pe baza de rapoarte, analize și alte documente care să justifice situații speciale."
AMEPIP va analiza solicitările de revizuire/modificare a nivelului minim al indicatorilor de performanță, doar în situația în care acești indicatori sunt și indicatori-cheie de performanță, astfel împreună cu aceste solicitări, se vor transmite și anexele la contractele de mandat.
Avizează AMEPIP componenta variabilă a indemnizației conducătorilor operatorilor economici (directori)?
Acordarea componentei variabile a remunerației directorilor este condiționată de evaluarea activității acestora raportat la nivelul de realizare a obiectivelor cuprinse în planul de administrare şi de gradul de îndeplinire a indicatorilor-cheie de performanţă aprobaţi de adunarea generală a acţionarilor, calculată și plătită pentru un întreg exercițiu financiar, fiind de competența exclusivă a autorității publice tutelare și a adunării generale a acționarilor, în urma recomandărilor consiliului de administrație.
Este necesar avizul AMEPIP la acordarea indemnizației membrilor provizorii ai consiliilor de administrație/consiliilor de supraveghere?
Având în vedere perioada limitată de timp acordată mandatelor provizorii, potrivit dispozițiilor art.29^1 alin.(2) din O.U.G. nr.109/2011, considerăm insuficientă justificarea oportunității și necesității avizării nivelului de remunerație a membrilor neexecutivi ai consiliului de administrație în condiții de provizorat.
Cui i se acordă componenta variabilă a indemnizației?
Legislația în vigoare stabilește clar că doar remunerația conducătorilor întreprinderilor publice (administratori executivi/directori/membrii directorat) este formată dintr-o indemnizație fixă lunară și o indemnizație variabilă în funcție de gradul de realizare a indicatorilor-cheie de performanță, iar pentru administratorii neexecutivi remunerația fiind formată doar dintr-o indemnizație fixă lunară.
Care este metodologia de calcul a indicatorului privind diferența de remunerare între angajații de sex feminin și cei de sex masculin
Indicatorul "Diferența de remunerare între angajații de sex feminin și cei de sex masculin" se calculează folosind formula prevăzută în Anexa nr. 2 din HG nr. 639/2023, menționăm faptul că acest calcul se realizează prin raportare la salariul de încadrare aferent aceleiași funcții/poziții ocupate de persoanele de sex masculin și feminin și nu prin raportare la salariul net. Rezultatul exprimă procentual diferența dintre salariile de încadrare ale bărbaților și femeilor.
Care este entitatea în obligația căreia revine responsabilitatea de a publica scrisoarea de așteptări?
În scopul monitorizării și evaluării performanței întreprinderilor publice, autoritățile publice tutelare de la nivel central au obligaţia de a transmite către Agenţia pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice, scrisoarea de așteptări în care se cuprind nivelurile orientative ale indicatorilor de performanță, ca expresie a rezultatelor generale preconizate pentru obiectivele financiare și nefinanciare ale întreprinderilor publice.
Autoritatea publică tutelară, în vederea asigurării transparenței și competitivității, va proceda la încărcarea scrisorii de așteptări, în secțiunea dedicată publicării acesteia pe pagina proprie de internet a AMEPIP: https://amepip.gov.ro/formular-inrolare-apt/, prin intermediul persoanei desemnate de APT.
Membrii AMEPIP participă în comisiile de selecție și nominalizare în cadrul procedurilor de selecție ale întreprinderilor de la nivel local?
AMEPIP are responsabilitatea finală de a asigura o procedură de selecție transparentă și competitivă, sens în care participă la procedura de selecție și nominalizare a administratorilor prin reprezentanții săi numiți în comisia de selecție și nominalizare, în mod obligatoriu pentru întreprinderile publice de la nivel local care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:
- a) au înregistrat o cifră de afaceri în ultimul exerciţiu financiar superioară echivalentului în lei al sumei de 7.300.000 euro;
- b) au cel puţin 50 de angajaţi.
Pentru restul întreprinderilor publice de la nivel local, autoritatea publică tutelară poate solicita AMEPIP desemnarea a doi membri în comisia de selecţie şi nominalizare.
Ce înseamnă expert independent în contextul unei proceduri de selecție?
Expertul independent este o persoană fizică sau juridică, specializată şi autorizată în condiţiile legii pentru a-şi desfăşura activitatea în domeniul resurselor umane, selectată de către AMEPIP pentru autorităţile publice tutelare de la nivel central sau de către autoritatea publică tutelară în cazul întreprinderilor publice de interes local, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, care prezintă un portofoliu relevant de clienţi pentru selecţia administratorilor/directorilor de întreprinderi publice sau private, din care să rezulte că a prestat servicii de recrutare, care s-au concretizat cu ocuparea respectivelor poziții.
Ce reprezintă planul de selecție?
Planul de selecție cuprinde documente de lucru care se utilizează în derularea procedurii de selecţie pentru funcţii de administrator, prin care se stabileşte calendarul procedurii de selecţie de la data iniţierii până la data numirii membrilor consiliilor, structurat pe două componente: componenta iniţială şi componenta integrală.
Ce reprezintă și care sunt documentele care cuprind componenta inițiala a planului de selecție?
Componenta iniţială a planului de selecţie este un document de lucru care se întocmeşte de către autoritatea publică tutelară, în termen de 10 zile de la data declanşării procedurii de selecţie, şi cuprinde, fără a se limita la acestea, scrisoarea de aşteptări, aspectele-cheie ale procedurii, calendarul, părţile responsabile şi rolurile acestora, riscurile identificate, documentele ce trebuie depuse până la numirea administratorilor.
Ce reprezintă și care sunt documentele care cuprind componenta integrală a planului de selecție?
Componenta integrală a planului de selecţie este un document de lucru întocmit de comisia de selecţie şi nominalizare şi definitivat până la publicarea anunţului, care conţine, fără a se limita la acestea, elemente necesare precum profilul consiliului, profilul candidatului, planul de interviu, termenele aferente etapelor cuprinse între data declanşării procedurii de selecţie şi data prezentării raportului final, precum şi componenta iniţială a planului de selecţie.
Ce componență are comisia de selecție și nominalizare constituită la nivelul autorităților publice tutelare centrale?
Comisia de selecţie şi nominalizare constituită la nivelul autorităţilor publice tutelare centrale are următoarea componenţă:
a)2 membri desemnaţi prin ordin de către conducătorul autorităţii publice tutelare;
b)2 membri desemnaţi de AMEPIP, prin ordin al preşedintelui;
c) un expert independent, selectat de AMEPIP.
Ce componență are comisia de selecție și nominalizare constituită la nivelul autorităților publice tutelare locale?
La autorităţile publice tutelare locale, comisia de selecţie şi nominalizare este numită prin hotărâre a autorităţii deliberative, la propunerea primarului sau preşedintelui consiliului judeţean, după caz, şi se compune din:
- 2 membri desemnaţi de conducătorul autorităţii publice tutelare;
- un expert independent, selectat de autoritatea publică tutelară.
În cazul întrepinderilor publice de la nivel local, care îndeplinesc următoarele condiții cumulative: au înregistrat o cifră de afaceri în ultimul exerciţiu financiar superioară echivalentului în lei al sumei de 7.300.000 euro și au cel puţin 50 de angajaţi, comisia de selecție și nominalizare are următoarea componență:
- a) 2 membri desemnaţi prin ordin de către conducătorul autorităţii publice tutelare;
- b) 2 membri desemnaţi de AMEPIP, prin ordin al preşedintelui;
- c) un expert independent, selectat de AMEPIP.
Care sunt obligațiile autorității publice tutelare locale în raport cu AMEPIP, în cadrul unei proceduri de selecție și nominalizare desfășurate la nivel local, potrivit O.U.G. nr. 109/2011 și H.G. nr. 639/2023?
În cadrul unei proceduri de selecție și nominalizare desfășurate la nivel local, autoritatea publică tutelară locală are obligația de a:
- notifica AMEPIP cu privire la necesitatea declanşării procedurii de selecție şi numire a administratorilor precum şi a revocării acestora;
- comunica la AMEPIP declanşarea procedurii de selecție în termen de 2 zile lucrătoare de la data adoptării actelor administrative/hotărârilor adunării generale;
- comunica la AMEPIP scrisoarea de aşteptări și de a o publica pe paginile de internet ale autorității publice tutelare, întreprinderii publice şi AMEPIP, odată cu componenta inițială a planului de selecție;
- publica proiectul profilului consiliului pe pagina proprie de internet, pe pagina întreprinderii publice și de a-l transmite AMEPIP, în termen de 5 zile de la data aprobării componentei inițiale a planului de selecție, stabilind termenul-limită pentru formularea de propuneri. Profilul consiliului și al candidatului fac parte din componenta integrală a planului de selecție și vor fi aprobate împreună cu aceasta, prin act administrativ, de către autoritatea publică tutelară sau de adunarea generală a acționarilor/asociaților, după caz.
- transmite la AMEPIP documentele depuse de alți candidați care nu fac parte din corpul administratorilor de întreprinderi publice și aplică pentru respectivele posturi, în vederea verificării îndeplinirii condițiilor legale de selecție și numire, în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea perioadei de depunere;
- transmite la AMEPIP anunțul privind selecția membrilor consiliului de administrație pentru a fi publicat pe pagina de internet a AMEPIP. Anunțul privind selecția membrilor consiliului de administrație se publică, prin grija autorității publice tutelare, pe pagina de internet a acesteia și, prin grija președintelui consiliului de administrație, pe prima pagină de internet a întreprinderii publice într-un loc vizibil la încărcarea paginii, precum și pe pagina de internet a AMEPIP, în cel puțin două publicații economice și/sau financiare de largă răspândire, precum și pe cel puțin o platformă sau un site de recrutare de resurse umane cu mare vizibilitate la nivel național.
- transmite la AMEPIP contractul de mandat care urmează a se încheie de autoritatea publică tutelară cu membrii consiliului de administrație, precum și modificările acestuia. Aceste documente se avizează în prealabil de către AMEPIP în termen de 5 zile de la data primirii solicitării de avizare.
- transmite la AMEPIP raportul final, în termen de 3 zile lucrătoare de la data întocmirii.
Care este procedura de reînnoire a mandatelor membrilor în funcție ai consiliilor de administrație/supraveghere ale întreprinderilor publice?
Candidatul la reînnoirea mandatului este definit la art. 1 din cadrul Anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (HG nr. 639/2023) ca fiind un „membru al consiliului de administraţie/supraveghere în funcţie care solicită reînnoirea mandatului de membru în consiliul de administraţie/supraveghere şi a cărui activitate a fost evaluată în conformitate cu dispoziţiile art. 57 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011” (OUG nr. 109/2011).
Procedura de reînnoire a mandatelor administratorilor întreprinderilor publice este detaliată la art. 25 din cadrul Anexei nr. 1 la HG nr. 639/2023. Astfel, pot solicita reînnoirea mandatului administratorii în funcție a căror activitate a fost evaluată favorabil prin cel puțin două rapoarte anuale, în conformitate cu dispoziţiile art. 8 alin. (1), art. 17, art. 29 alin. (14) şi ale art. 30 alin. (7) şi (71) din OUG nr. 109/2011, cu 6 luni înainte de expirarea mandatului, după declanșarea procedurii de selecție și aprobarea planului de selecție. Administratorii în funcţie care solicită reînnoirea mandatului vor adera, printr-o declaraţie de intenţie, la scrisoarea de aşteptări şi la profilul consiliului, documente ce fac parte din planul de selecţie pentru noul consiliu. Pe baza rapoartelor de evaluare anuale și a declarațiilor de intenție ale administratorilor care solicită reînnoirea mandatului, compartimentul de guvernanță corporativă din cadrul autorității publice tutelare întocmește un raport privind reînnoirea mandatului care, dacă este aprobat de conducătorul autorității publice tutelare, este comunicat AMEPIP în vederea emiterii avizului conform.
Arătăm de asemenea că administratorii întreprinderilor publice trebuie să îndeplinească condițiile de studii și experiență prevăzute la art. 5 alin. (11) și (2) sau art. 28 alin. (1), (11) și (3) din OUG nr. 109/2011, după caz.
Totodată, atragem atenția asupra faptului că, potrivit dispozițiilor art. 8 alin. (1) sau art. 28 alin. (8) din OUG nr. 109/2011, după caz, mandatul membrilor consiliului de administrație al unei întreprinderi publice poate fi reînnoit o singură dată, ca urmare a unui proces de evaluare.
Așadar, minimul de documente necesar a fi transmise către AMEPIP în vederea emiterii avizului conform în procedura de reînnoire a mandatelor administratorilor în funcție se referă la:
- solicitarea administratorului în funcție de reînnoire a mandatului;
- actul administrativ al autorității publice tutelare prin care este aprobată scrisoarea de așteptări, ca parte din componenta inițială a planului de selecție;
- actul administrativ al autorității publice tutelare (în cazul întreprinderilor publice – regii autonome) sau hotărârea adunării generale a acționarilor/asociaților (în cazul întreprinderilor publice – societăți) prin care este aprobat profilul consiliului, ca parte din componenta integrală a planului de selecție;
- declarația de intenție prin care administratorul în funcție aderă la scrisoarea de așteptări și la profilul consiliului;
- cel puțin două rapoarte de evaluare anuale, întocmite conform dispozițiilor art. 17 (în cazul întreprinderilor publice – regii autonome) sau art. 30 alin. (7) din OUG nr. 109/2011 (în cazul întreprinderilor publice – societăți), precum și ale art. 57 alin. (2) din OUG nr. 109/2011;
- raportul privind reînnoirea mandatului, realizat de compartimentul de guvernanță corporativă din cadrul autorității publice tutelare, pe baza rapoartelor de evaluare anuale și a declarației de intenție prin care administratorul în funcție aderă la scrisoarea de așteptări și la profilul consiliului, aprobat de conducătorul autorității publice tutelare și fundamentat în ceea ce privește evaluarea individuală a performanțelor candidatului și modul în care acesta aderă la scrisoarea de așteptări și la profilul consiliului;
- documente din care să reiasă îndeplinirea condițiilor de studii și experiență, astfel cum sunt prevăzute la 5 alin. (11) și (2) sau art. 28 alin. (1), (11) și (3) din OUG nr. 109/2011, după caz;
- documente din care să reiasă dacă administratorului care solicită reînnoirea mandatului i-a mai fost reînnoit mandatul în trecut.
Ulterior emiterii avizului conform de către AMEPIP, reînnoirea mandatului se aprobă de către autoritatea publică tutelară, prin act administrativ. În cazul societăţilor, actul administrativ se anexează la raportul final al comisiei de selecţie şi nominalizare privind numirile noului consiliu de administraţie şi se comunică adunării generale a acţionarilor în vederea desemnării întregului consiliu de administraţie.
Mandatul administratorului a cărui reînnoire a fost aprobată va începe la data numirii întregului consiliu de administraţie.
În cazul în care numărul administratorilor care solicită reînnoirea este mai mic decât numărul membrilor consiliului, pentru poziţiile de administrator rămase neocupate se organizează procedura de selecţie prevăzută de Anexa nr. 1 la HG nr. 639/2023.
Aceeași procedură se aplică și în cazul reînnoirii mandatelor membrilor consiliilor de supraveghere ale întreprinderilor publice administrate în sistem dualist.
Cine este autoritate publică tutelară?
Autoritatea publică tutelară este instituția care:
- coordonează, are în subordine sau sub autoritate una sau mai multe întreprinderi publice dintre cele prevăzute la pct. 2 a);
- exercită, în numele statului sau al unității administrativ-teritoriale, calitatea de acționar la întreprinderile publice prevăzute la pct. 2 b);
- coordonează exercitarea de către una sau mai multe întreprinderi publice prevăzute la pct. 2 a) și/sau lit. b) a calității de acționar sau asociat la o societate controlată.
Este autoritate publică tutelară în sensul prezentei ordonanțe de urgență și asociația de dezvoltare intercomunitară, definită potrivit dispozițiilor art. 5 lit. i) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
În ceea ce privește întreprinderile publice, acestea sunt prevăzute la art. 2 pct. 2 din OUG nr. 109/2011, după cum urmează:
- a) regii autonome;
- b) companii naționale, societăți naționale și societăți la care statul sau o unitate administrativ-teritorială este acționar unic, majoritar sau la care deține controlul;
- c) societăți la care una sau mai multe întreprinderi publice dintre cele prevăzute la lit. a) și b) dețin o participație majoritară sau o participație care le asigură controlul.
Durata mandatului administratorului provizoriu se calculează prin raportare la persoană sau la post?
Durata mandatului administratorului provizoriu se calculează prin raportare la post și nu la persoana numită pe postul de administrator.
Care este durata mandatului administratorului provizoriu?
Durata mandatului administratorului provizoriu este de maximum 5 luni, cu posibilitatea prelungirii, o singură dată, pentru încă 2 luni, pentru motive întemeiate, iar acordarea unui nou mandat de 5 luni este permisă doar în situațiile excepționale prevăzute la art. 291 alin. (3) din OUG nr. 109/2011.
În cazul în care procedura de selecție și nominalizare a administratorului permanent este finalizată înainte de expirarea perioadei pentru care a fost numit administratorul provizoriu, administratorul permanent este numit, de îndată, de către adunarea generală a acționarilor, iar mandatul administratorului provizoriu încetează.
Mandatul administratorului provizoriu încetează de drept la împlinirea perioadei de 7 luni, dacă mandatul său provizoriu nu a fost prelungit conform prevederilor art. 29¹ alin. (3) din OUG nr. 109/2011, și în orice caz la expirarea celor 12 luni pentru interimatul aceleiași poziții. Autoritatea publică tutelară solicită adunării generale a acționarilor să constate încetarea mandatului, în condițiile legii.
Depășirea perioadei maxime de 12 luni de mandat provizoriu pentru o poziție de administrator constituie contravenție, dacă fapta nu constituie infracțiune, și se sancționează cu amendă pentru conducătorul autorităților publice tutelare.
Ce se întâmplă dacă autoritatea publică tutelară transmite spre evaluare propunerea de administrator provizoriu după ce aceștia sunt numiți de către adunarea generală a actionarilor/asociatilor?
În aplicarea prevederilor art. 29^1 alin. (1) și alin. (3) din OUG nr. 109/2011, subliniem faptul că evaluarea propunerilor de administratori provizorii, respectiv emiterea avizului conform în cazuri excepționale, pentru maximum 5 luni, de către AMEPIP, sunt anterioare hotărârii adunării generale a acționarilor/asociaților prin care se numește administratorul provizoriu. În caz contrar, AMEPIP își rezervă dreptul de a nu realiza evaluarea, respectiv de a nu emite avizul conform, acestea fiind lipsite de obiect, responsabilitatea finală pentru numirea administratorilor provizorii revenind exclusiv autorității publice tutelare.
Este necesară evaluarea directorilor provizorii de către AMEPIP?
Desemnarea directorilor provizorii de la nivelul întreprinderilor publice se realizează de către Consiliul de Administrație, fără a mai fi necesară înaintarea de propuneri de candidați către AMEPIP în vederea evaluării acestora.
Este necesară desfășurarea unei proceduri de selecție pentru numirea în funcție a directorului general/directorului financiar?
Referitor la procedura de selecție a directorilor, precizăm faptul că, directorii, indiferent dacă sunt selectaţi din cadrul Consiliului de administraţie sau din afara acestuia, sunt numiţi de Consiliul de administraţie, la recomandarea comitetului de nominalizare în urma unei proceduri de selecţie pentru poziţia respectivă, desfăşurată după numirea membrilor consiliului de administraţie în conformitate cu prevederile art. 29 din OUG nr. 109/2011. Consiliul de administraţie poate decide să fie asistat sau ca selecţia să fie efectuată de un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate în condiţiile legii [alin. (4)].
În completare, raportat la prevederile alin. (8) al aceluiași articol, numirea directorilor se realizează de către consiliul de administrație prin selectarea candidaţilor din lista scurtă întocmită de comitetul de nominalizare şi remunerare.
Cine trebuie să plătească tarif de monitorizare și cum se calculează acesta?
Toate întreprinderile publice de interes național și local care intră sub incidența OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare.
Se aplică procentul de 0,09% la totalul veniturilor din situațiile financiare anuale pentru anul anterior, aprobate de AGA și publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor.
Care sunt termenele de depunere și plată, unde se plătește contribuția?
În contul: RO98TREZ70020F160300XXXX
Deschis la: Trezoreria Municipiului București
CUI AMEPIP: 49199357
- 15 iulie 2025 – termen inițial
- 31 iulie 2025 – termen prelungit
Unde găsesc formularul și cum se depune declarația?
Completați formularul-tip din anexa Ordinului AMEPIP nr. 164/2025 și îl transmiteți către AMEPIP prin modalitățile comunicate oficial (poștă, e-mailul contact@amepip.gov.ro sau direct la sediu - str. General Ion Emanoil Florescu, nr. 1, Sector 3, Bucuresti.).
Acesta este disponibil si pe site-ul AMEPIP, la secțiunea Legislație - https://amepip.gov.ro/legislatie/

